KLĄTWA PRZEZNACZENIA - Monika Magoska-Suchar, Sylwia Dubielecka






Młoda magiczka Arienne, uciekając przed własnym losem i niebezpieczeństwem jakie na nią czycha, przybywa do siedziby Związku Mistrzów. Misję jaką ma do wykonania - odnalezienie Księgi Przeznaczenia- nie jest jednak tak łatwe, jak z początku to sobie czarodziejka wyobraża. Nie posiadając żadnej wiedzy  na temat w jaki sposób funkcjonuje tajemniczy Związek, Arianne wkracza w gniazdo os. Ta pradawna instytucja została stworzona przez mężczyzn i dla mężczyzn, rządzi się swoimi, bardzo surowymi i restrykcyjnymi prawami, a najwyższą funkcją jaką może uzyskać kobieta, pozostając w tym zgromadzeniu, jest dostanie się pod protektorat jednego z Mistrzów i pełnienie roli jego faworyty.  Jedyną bronią jaką młodziutka czarodziejka dysponuje przeciw silniejszym od siebie i uzbrojonym po zęby mężczyznom, jest jej uroda, magiczne umiejętności oraz serce.

Dla Arienne sprawy  zaczynają się znacznie komplikować gdy podczas uczty, na której została oficjalnie zaprezentowana Mistrzom oraz Związkowcom, wybucha kłótnia i zacięta walka o jej drobną osobę. Wynikiem tego sporu, zhańbiona i publicznie upokorzona czarodziejka, dostaje się pod patronat Mistrza Walk, o którym zdążyła usłyszeć już wiele negatywnych opinii i jawnych ostrzeżeń.

Najgroźniejszy i najsilniejszy ze wszystkich Severo, Mistrz Walk, nie jest, jakby się mogło na pierwszy rzut oka wydawać, kochany przez wszystkich związkowców. Ma oddanych przyjaciół lecz są i tacy, którzy najchętniej ścieli by go w podziemiach za zdradę Świętego Kodeksu, którego każdy musi bezwzględnie przestrzegać lub przez zwykłą chorą zazdrość pozbyliby się go w taki, czy inny sposób.  
Arienne również spotyka niemałe zaskoczenie ponieważ Lord Severo jest tym najprzystojniejszym i prawie każda z trafiających do Związku dziewcząt oraz niemalże wszystkie z faworyt chętnie zajęłyby miejsce młodej dziewczyny, choć są też i takie, które jawnie się go boją. Omijają szerokim łukiem ciemnowłosego mężczyznę, dysponującego ogromną siłą i przedziwną mocą.

Wkrótce po przybyciu do tego mrocznego miejsca Arienne odkrywa, że jest jeszcze jeden powód dla, którego znalazła się w Siedzibie Związku u samego boku Mistrza Walk, a jest nim przeznaczenie oraz misja, jaką wyznaczył im wspólny,  wiele lat wcześniej przypieczętowany los.

Czy obojgu bohaterom uda się zrealizować cel do którego powołało ich przeznaczenie?
Czy nikt... lub może oni sami dowiedzą się prawdy o samych sobie?




Jak mawia przysłowie "to co dobre szybko się kończy" i tak też było w moim przypadku. Z początku przerażała mnie liczba stron w liczbie ponad ośmiuset, ale nie to okazało się moją największą zmorą. Klątwę przeznaczenia czytało mi się bardzo szybko, a strony magicznie zmieniały numery aż w końcu się skończyły... i nie mam co czytać, bo na Koronę przeznaczenia trzeba będzie jeszcze trochę poczekać... tylko ile? Ja tak bardzo chciałabym poznać dalsze losy Arienne, Severo oraz innych postaci. To jedna z tych książek, pod której wpływem będę jeszcze bardzo długo, i która zostanie w moim sercu na zawsze.

Wspomniałam już dobrze i szybko mi się ją czytało, jest to zasługa nikogo innego jak tylko autorek, wyjątkowo uzdolnionych, wrażliwych oraz władających ogromną wyobraźnią i talentem do tworzenia żywych, mających uczucia, postaci miejsc i wartkiej akcji. Zakochałam się w tej opowieści od pierwszych akapitów, choć zaczynając lekturę zaczęłam ją trochę przyrównywać do dzieł Tolkiena; zawsze tak robię. Rozczarowałam się tym, że już ją czytając zapomniałam o mistrzu tego gatunku, a całkowicie pochłonęły problemy bohaterów. Co jeszcze tak bardzo urzeka  mnie w tej książce to sam styl, w jakim została napisana, zmiana perspektyw narracji daje niezwykłe rezultaty. To również zdania, jedno zajmujące kilka linijek, uwielbiam takie i sama tak też często piszę. Majstersztyk!

Tyle pięknych chwil z własnego życia mi się przypomniało... :) Dziękuję!

Chylę czoła drogie Panie :)
Czekam na więcej:D

P.S. Która  jest mistrzem gry?



SZCZEGÓŁY :

AUTOR: Monika Magoska-Suchar, Sylwia Dubielecka
TYTUŁ: Klątwa Przeznaczenia
WYDAWNICTWO: NOVA RES
ROK WYDANIA: 2017
STRON: 809
ISBN 978-83-8083-342-5


Komentarze

  1. Przeczytałam "Hobbit" i chyba jakieś części "Władca Pierścieni", niby mi się podobało, bo byłam młodsza, ale chyba nie wrócę do tego gatunku :P

    OdpowiedzUsuń
  2. StrażniczkaNocy25 kwietnia 2018 23:56

    Po twojej recenzji jestem pewna, że muszę przeczytać tę ksiazke. Słyszałam o niej już tyle dobrego, że sama muszę się przekonać. Na szczęście już zamówiona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, naprawdę wciąga od pierwszych stron😊😍

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

CZAROWNICA - Camilla Lackberg

SYLFIDA- Agata Julia Prosińska

SZEPTUCHA - Katarzyna Berenika Miszczuk